diumenge, 12 d’agost del 2012

Perrunillas

Perrunillas

Aquesta classe de tortitas són típiques, per proximitat, de la zona nord de Sevilla, Còrdova i Extemadura.
Forma part dels meus inevitables records de Castilblanco dels Rierols, on vaig passar gran part de la meva vida entre caps de setmana i vacances de la meva infantesa fins als 18 anys.
Allà queda gent a què estimo molt encara que aquestes perrunillas d'avui les dedico a algú que està passant un mal moment i es moria per elles, tant de bo que quan les veiés ara pogués ficar la mà a la pantalla i prendre una amb un "cafetó ".
Intentant desprendre de la nostàlgia us conte que no tenen res a envejar a les famoses pastes de te amb mantega, que tenen una textura cruixent i riquíssima.
Es fan en un moment i són senzillíssimes de formar perquè la massa és molt manejable.
Aquest cop les vaig fer d'un gruix més prim i van necessitar menys temps de forn.
Hi ha una varietat a la qual li posen ametlles torrades i triturades en la massa.
Empolvorades amb una mica de canyella tenen una aroma fantàstic tot i que les autèntiques són com poso en la recepta.
Confesso que l'última vegada que les vaig comprar al poble no vaig poder treure-li el "secret" a la cuinera, no va dir res, així que vaig haver de recórrer meu record del sabor d'aquells temps.
Ingredients:
400 gr de farina
200 gr de llard de porc ibèric
150 gr de sucre
3 ous
La ratlladura d'una llimona gran
Una mica de sal
Elaboració:
Barregem el llard amb el sucre, la ratlladura de la llimona, la mica de sal i els rovells (reservem les clares).
Batem bé fins que quedi cremosa.
Anem afegint la farina fins a formar una massa manejable (semidura).
Cobrim amb film i deixem que en el frigoríco una mitja hora.
Passat el temps per formar les perrunillas podem optar per formes:
 Fer boles que aixafarem amb les mans fent-los un parell de solcs amb els dits
 Estirar la massa amb el corró fins a deixar amb un gruix d'uns 2 cm i usar un tallapastes rodó.
Batem una mica les clares fins que estiguin escumoses i pintem sense ser garrepes la superfície amb ajuda d'una brotxa.
Empolvorem amb sucre i posem al forn a 180º C uns 15 o 20 minuts.